• مقالات
  • /
  • متفرقه
  • /
  • چگونه بهترین دوربین دیجیتال را برای خود انتخاب کنیم

چگونه بهترین دوربین دیجیتال را برای خود انتخاب کنیم


 

سوالات زیادی مطرح میشود: "بهترین دوربین دیجیتال چیست؟ کدام را تهیه کنم؟ بهترین دوربین دیجیتال برای مبتدیان چیست؟" کدام دوربین ها دیگر کارآمد نیستند یا کدام یک برای عکاسان در رده متوسط ​​بهتر است؟

پاسخ دادن به این سوالات کار واقعاً دشواری است، اما در ادامه میتوانید شاهد پاسخ چند مورد از این سوالات باشید که باید قبل از خرید دوربین در نظر بگیرید.

هشت نکته که باید هنگام خرید دوربین در نظر بگیرید.

 

قبل از شروع، توجه کنید که این یک لیست معمول از ویژگی های قابل مقایسه هنگام خرید یک دوربین نیست. به نظر من اکثر دوربین ها دارای ویژگی های بسیار مشابه همراه با چند تغییر هستند. اما نکته مهم تری که باید در مورد آن تصمیم بگیرید این است که کدام نوع دوربین برای شما مناسب است؟

 

1. از چه چیزهایی می خواهید عکاسی کنید؟ آیا میخواهید در سفر عکاسی کنید؟

2. بودجه شما چقدر است؟ بخواهید یا نخواهید، این یک عامل اصلی در روند تصمیم گیری شما خواهد بود.

3. آیا یک عکاس مبتدی، در سطح متوسط ​​یا حرفه ای هستید؟ به چه ویژگی هایی نیاز دارید، کدام مهم تر است؟

4. چگونه تصاویر خود را به اشتراک می گذارید؟ به چه اندازه فایل هایی نیاز دارید؟

5. سایز دستان شما چقدر است؟ بله، در واقع این یکی از عوامل کاملاً مهم است.

6. آیا تصمیم دارید دوربین خود را در آینده ارتقا دهید؟

7. آیا می خواهید بر عکس های خود کنترل بیشتری داشته باشید؟ آیا می خواهید یاد بگیرید که از حالت خودکار خارج شوید و عکس های خود را روتوش و ادیت کنید؟

8. دوستان شما از چه برند و مدلی استفاده می کنند؟

 

در انتها، لیستی از بهترین دوربین های دیجیتال در سه گروه مختلف در اختیار شما قرار خواهد داده شد.

 

1. دوست دارید از چه چیزی عکاسی کنید؟

این یکی از بزرگترین عوامل تعیین کننده انتخاب یک دوربین جدید خواهد بود. به انواع چیزهایی که دوست دارید از آنها عکاسی کنید فکر کنید. از کدام یک از موارد زیر لذت میبرید؟

• گل یا کلوزآپ

• عکاسی از خانواده خود

• عکاسی در سفر

• طبیعت یا مناظر

• حیات وحش

• عکاسی ورزشی

• پرتره

• رویدادها، یا مراسم عروسی

• غذا، از جمله شام ​​برای پروفایل های اینستاگرام و فیس بوک

• عکاسی خیابانی

• عکاسی در شب یا عکاسی از ستاره ها  

آگاهی از انواع سوژه هایی که در جلوی دوربین شما قرار خواهند گرفت به شما کمک می کند تا جستجو برای خرید دوربین را محدود کنید. به طور کلی، دوربین ها در حال حاضر به پنج دسته تقسیم می شوند:

1. DSLR (دوربین دیجیتال تک‌لنزی بازتابی با لنزهای قابل تعویض)

2. دوربین های بدون آینه یا چهار-سوم (با لنزهای قابل تعویض)

3. دوربین های کامپکت (شامل هر دو نوع دوربین Point & Shoot و Bridge، که هیچ یک از آنها لنزهای قابل تعویض ندارند)

4. تلفن های هوشمند

5. دوربین های خاص مانند GoPro، پهباد یا اصطلاحا دِرون ها یا دوربین های فیلمبرداری اختصاصی

 

دوربین برای سوژه های خاص

• گل یا کلوزآپ (DSLR، بدون آینه یا کامپکت- اما اگر واقعاً در انجام این کار جدی هستید، یکی از دو مورد اول را انتخاب کنید)

• خانواده خود (DSLR یا بدون آینه)

• عکاسی در سفر (بدون آینه یا کامپکت)

• طبیعت یا مناظر (DSLR، بدون آینه یا کامپکت)

• حیات وحش (DSLR یا بدون آینه)

• عکاسی ورزشی (DSLR یا بدون آینه)

• پرتره (DSLR، بدون آینه یا کامپکت - اما کار با مورد دوم برای شما دشوارتر خواهد بود)

• رویدادها و مراسم عروسی (DSLR یا بدون آینه)

• غذا، از جمله شام ​​شما برای اینستاگرام و فیسبوک (کامپکت یا دوربین گوشی خود)

• عکاسی خیابانی (بدون آینه یا کامپکت)

 

2. بودجه شما چقدر است؟

بودجه سهم زیادی در انتخاب بهترین دوربین دیجیتال برای شما ایفا میکند. به طور کلی، هرچه دوربین بزرگتر باشد، آپشن‌های بیشتری دارد، و قیمت آن نیز بیشتر است.

 

بهترین دوربین های دیجیتال از نظر قیمت

 

دوربین های کامپکت (point & shoot و bridge)

اینها دوربین هایی با یک لنز ثابت، اغلب یک لنز زوم هستند. این بدان معناست که لنز آنها قابل تعویض نیست و اگر این گزینه را انتخاب کنید در آینده نمی توانید از لنزهای دیگر استفاده کنید.

قیمت این دوربین ها از 100 دلار به بالا و حتی بیش از 1500 دلار بسیار متفاوت است. قیمت معمولاً براساس اندازه سنسور و تعداد مگاپیکسل مشخص میشود.

اگر بخواهید یک دوربین کوچک و جمع و جور داشته باشید، نخواهید آن را ارتقا دهید، نخواهید عکاسی ورزشی انجام دهید و از حیات وحش عکس بگیرید و تنها گزینه مهم برای شما داشتن و حمل کردن دوربین با خود به هر کجا است، بهترین دوربین دیجیتال برای شما دوربین کامپکت است.

این نوع دوربین ها گاهی فاقد گزینه های بیشتر برای تنظیمات نوردهی هستند؛ اما اکثر مدل های معمولی ​​تا حرفه ای با فرمت RAW یا خام عکس می گیرند و مجهز به حالت عکاسی دستی هستند.

دوربین فوجی X100F از لحاظ فنی در این گروه قرار می گیرد زیرا لنز آن قابل تعویض نیست؛ با این وجود، فاقد لنز زوم است، بنابراین، برای عکسبرداری همه منظوره مناسب نیست و با قیمت 1299 دلار آمریکا یک دوربین بسیار رده بالا محسوب میشود. بنابراین این دوربین مناسب هرکسی نیست. دوربین فوجی X-T3 یک دوربین سبک و مناسب عکاسی خیابانی است.

 

دوربین های بدون آینه و چهار-سوم

در این گروه نیز قیمت ها براساس ویژگی ها و اندازه سنسور تصویر در دوربین بسیار متفاوت خواهد بود. گزینه های بسیاری با برندهای مختلف و حتی دوربین های بدون آینه تمام فریم که از نظر کیفیت تصویر با دوربین های DSLR تمام سایز رقابت میکنند نیز در دسترس هستند.

اما، صرفا به دلیل کوچکتر بودن دوربین انتظار نداشته باشید که قیمت آن نیز کمتر باشد! قیمتی که شما بابت یک دوربین بدون آینه پرداخت میکنید مربوط به آپشن‌های کامل آن است. به طور کلی، دوربین های بدون آینه در مقایسه با دوربین های گروه اول دارای آپشن های بسیار بیشتری ازجمله موارد زیر هستند:

• لنزهای قابل تعویض: می توانید همزمان با آموزش و حرفه ای شدن (یا حتی افزایش بودجه خود) سیستم خود را ارتقا دهید.

• سنسورهای بزرگتر: در مقایسه با دوربین های point and shoot و bridge که این به معنای داشتن عکسهای بزرگتر و باکیفیت‌تر است.

• توانایی فوکوس بهتر و سریعتر: برای گرفتن عکس های شارپ و شفاف.

• از نظر فیزیکی کمی بزرگتر: که به راحتی در دست شما قرار میگیرند. اگر دستان کوچکی دارید، این گزینه خوبی برای شما نخواهد بود.

• مجموعه کاملی از گزینه های نوردهی، فرمت RAW یا خام و همچنین ضبط فیلم معمولاً با کیفیت خوب.

تنها تفاوت واقعی دوربین های بدون آینه با DSLR، اندازه فیزیکی آنهاست.

برخی ممکن است استدلال کنند که دوربین های بدون آینه همچنان از نظر کیفیت چندان چشمگیر نیستند، یا فاقد فوکوس سریع یا لنزهای خوب هستند؛ اما، برند و مدل دوربین خود را با دقت انتخاب کنید و یک دوربین بدون آینه میتواند انتظارات شما را برآورده سازد.

چرا یک دوربین DSLR میتواند بهترین دوربین دیجیتال برای شما باشد؟ در اینجا چند دلیل ذکر شده است:

• درصورتی که قبلاً برای لنزهای دوربین خود پول زیادی خرج کرده باشید (یک دلیل قابل قبول!).

• اگر به لنزهای مخصوصی نیاز دارید که همچنان در دوربین های بدون آینه تعبیه نشده اند (تغییر شیب و غیره).

• اگر همچنان قدیمی فکر میکنید و تصورتان این است که هر چه بزرگتر، بهتر! (همیشه اینگونه نیست).

• اگر واقعاً دستان بزرگی دارید.

• اگر ورزش و یا حیات وحش چیزی است که می خواهید از آن عکاسی کنید و به لنزهای واقعاً بلند با دیافراگم بزرگ احتیاج دارید. هنوز بسیاری از این موارد برای دوربین های بدون آینه در دسترس نیستند. (سونی و پاناسونیک گزینه های بسیار خوبی در این زمینه ارائه می دهند و ممکن است در واقع گزینه های بهتری نسبت به DSLR در این زمینه باشند).

ازمیان همه این دوربین ها، دوربین DSLR همچنان دارای بیشترین گزینه در حد یک دوربین دیجیتال است. اما این مسئله به سرعت در حال تغییر است. فوجی و سونی پیشگامان دوربین های بدون آینه بودند. اما اکنون Canon و Nikon سرانجام وارد این بازی شدند و در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشتند.

برندها و مدل های بسیاری وجود دارند که می توان از بین آنها یکی را انتخاب کرد: از کیت‌های مبتدی (بدنه دوربین و یک لنز) با قیمت کمتر از 500 دلار گرفته تا مدل های رده بالا با قیمت بیش از 8000 دلار آمریکا یا حتی بیشتر!

 

نتیجه گیری در زمینه قیمت

شما می توانید تقریباً 2000 دلار برای داشتن یک دوربین کامپکت یا کمتر از 500 دلار برای داشتن یک دوربین DSLR همراه با لنز هزینه کنید.

 

3. سطح مهارت شما در عکاسی چقدر است؟

آیا شما یک عکاس مبتدی، در حد متوسط ​​یا حرفه ای هستید؟

توجه داشته باشید فرض بر این است که اگر شما یک عکاس حرفه ای باشید، احتمالاً از پیش برای خرید دوربین ایده خوبی در سر دارید.

 

دوربین های مبتدی

اگر قبلاً هرگز دوربینی نداشته اید و از گوشی هوشمند خود استفاده می کرده اید و هم اکنون قصد خرید دوربین دارید، توصیه نمی کنیم که یک دوربین DSLR تمام فریم تهیه کنید. احتمالاً این نوع دوربین برای شما بسیار بزرگ و حجیم خواهد بود. همچنین، این نوع دوربین مناسب افراد و عکاسان مبتدی نیست.

درعوض، یک دوربین DSLR رده پایین و مبتدی، یک دوربین بدون آینه یا حتی یک دوربین کامپکت خوب با برخی تنظیمات دستی را به شما توصیه می کنیم.

انتخاب این دوربین با قیمت کمتر به شما امکان آغاز آموختن عکاسی را میدهد.

 

چه ویژگی های دیگری علاوه بر ویژگی های اولیه نیاز دارید؟

آیا می خواهید از ستاره ها عکاسی کنید؟ در این صورت، دوربینی نیاز دارید که دارای فاصله‌سنج باشد. می خواهید فیلمبرداری کنید؟ پاناسونیک یا سونی در اولویت هستند.

آیا از مسابقات ورزشی یا رویدادهای اکشن عکاسی می کنید؟ پس به دوربینی با فوکوس سریع و سرعت burst بالا (عکس گرفتن به صورت متوالی و پشت سرهم) نیاز دارید.

بهترین وبسایت برای انجام مقایسه بین دوربین ها و مرور نقد و بررسی ها وبسایت DP Review است که دارای یک ابزار مقایسه دستی است و می توانید مواردی را که در نظر دارید انتخاب و همه ویژگی های آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. به یاد داشته باشید که باید مواردی مانند وزن، اندازه فیزیکی و همچنین تعداد مگاپیکسل را نیز بررسی کنید.

آیا قصد افزایش مقیاس به فول فریم را دارید؟ اگر پاسخ شما واقعا مثبت است حتما یک چنین دوربینی را انتخاب کنید.

 

4. چگونه عکس های خود را به اشتراک می گذارید؟

این سوال مربوط به اندازه فایل و مگاپیکسل است.

مگاپیکسل چیست؟ اندازه گیری اندازه واقعی فایل عکسها در پیکسل است. عرض را در ارتفاع ضرب کنید و تعداد مگاپیکسل را بدست آورید. به عنوان مثال، اگر دوربینی با مگاپیکسل 4000×6000 عکس بگیرد، حاصل ضرب آن برابر با 24،000،000 است. بنابراین، این دوربین 24 مگاپیکسل است.

هر چه دوربین دارای مگاپیکسل بیشتر باشد، اندازه آن بزرگتر می شود. اما آیا واقعاً به همه اینها احتیاج دارید؟ یا اینکه 36 مگاپیکسل بیش از حد نیاز شما است؟

یک دوربین Canon 10D دارای یک دوربین 6 مگاپیکسلی است. اکثر گوشی‌های هوشمند اکنون دارای دوربین بیش از 6 مگاپیکسل هستند، از این رو، مشخصات موجود در Canon 10D با استانداردهای امروزی سازگار نیست. پس اگر قصد عکاسی آرشیوی (حتی در صورت عدم نیاز به حداکثر مگاپیکسل) یا چاپ عکسهایی با ابعاد بزرگتر از 60 اینچ یا تبلیغات بیلبورد را داشته باشید، دیگر این موضوع نگران کننده نخواهد بود. در این حالت بهترین دوربین دیجیتال برای شما احتمالاً در ابتدا با سایر معیارهای شما سازگار است.

 

صرفا رسانه های اجتماعی یا به اشتراک گذاری دیجیتال

با این وجود، اگر تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که از حیوانات خانگی و شام خود عکس بگیرید و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، پس بهتر است از گوشی هوشمند خود یا یک دوربین کامپکت استفاده کنید.

 

5. اندازه دستان شما چقدر است؟

این یک موضوع مهم است که باید به آن پرداخته شود.

یک لیست از چند دوربین مورد نظر خود تهیه کنید و به صورت حضوری به یک فروشگاه دوربین بروید، چرا که:

1. واقعاً باید دوربین را در دستان خود بگیرید و ببینید دوربین در دستان شما چگونه است، آیا به راحتی در دستان شما جا میگیرد؟ افرادی که دارای دستهای بزرگ هستند ممکن است استفاده از یک دوربین المپوس برای آنها سخت باشد زیرا دکمه های آن همانند خود دوربین کوچک هستند. افراد با دستان کوچک ممکن است یک دوربین بدون آینه سونی یا پاناسونیک را به یک دوربین DSLR ترجیح دهند.

2. در فروشگاه دوربین میتوانید سوالات خود را از افراد متخصص در زمینه عکاسی بپرسید. درمورد نیازهای خود به آنها بگویید تا آنها شما را راهنمایی کنند.

3. می توانید دوربین ها را از نزدیک ببینید و آنها را در دست بگیرید. در نهایت شما باید یکی را انتخاب کنید. فوجی و سونی هر دو اغلب دارای گزینه "قبل از خرید، امتحان کنید" هستند، حتی میتوانید آنها را برای یک روز قرض کنید و سپس تصمیم خود را بگیرید.

بنابراین بعد از اینکه همه دوربین های مورد نظر خود را در دست گرفتید، می توانید تصمیم بهتری بگیرید که کدام دوربین دیجیتال برای شما مناسب است.

 

6. آیا تصمیم دارید دوربین خود را در آینده ارتقا دهید؟

پاسخ این سوال بسیار ساده است. اگر یک دوربین سطح پایین و مبتدی می خواهید که بتوان آن را در آینده ارتقا داد، بهترین گزینه برای شما دوربین بدون آینه یا DSLR است. یک دوربین کامپکت با یک لنز ثابت فاقد این گزینه می باشد.

با این حال، اگر تصمیم دارید یک دوربین کامپکت برای شروع کار تهیه کنید – در آینده می توانید از آن به عنوان دوربین پشتیبان استفاده کنید! اما به طور کلی، دوربین های بدون آینه و DSLR به شما این امکان را می دهند که لنزهای خود را ارتقا دهید و نیز فیلتر اضافه کنید.

 

7. آیا می خواهید بر عکس های خود کنترل بیشتری داشته باشید؟

با استفاده از ویرایش و روتوش، کنترل ظاهر نهایی عکس ها کاملاً در دست شماست.

نحوه عملکرد دوربین انتخابی شما در اینجا این است که آیا از فایل خام (و در درجه دوم، کیفیت تصویر) پشتیبانی میکند یا خیر. اکثر دوربین ها اکنون به صورت خام عکس می گیرند، بنابراین اگر قصد ویرایش عکس های خود را دارید، مطمئن شوید که دوربین مورد نظر شما از این گزینه پشتیبانی میکند.

 

8. دوستان شما از چه برند و مدلی استفاده می کنند؟

ممکن است این موضوع مهم به نظر نرسد، اما می تواند یک عامل تعیین‌کننده اصلی برای شما باشد. اگر اکثر دوستان شما از کانن استفاده میکنند، اما شما تصمیم دارید نیکون تهیه کنید، هرگز نمی توانید لنزهای یکدیگر را قرض بگیرید.

همچنین، اگر مدل شما تمام فریم باشد و از دوستانتان اینگونه نباشد، باز به مشکل برمی خورید. لنزهایی که مخصوص دوربین هایی با حسگر کراپ هستند، برروی بدنه دوربین های فول فریم قرار نمی گیرند. بنابراین، پرس و جو کنید و از دوستان و اطرافیانتان بپرسید که آیا می توانید دوربین آنها را برای یک روز قرض بگیرید!

نیازی نیست که دقیقا همان مدل را داشته باشید، بلکه سازگاری لنزها کافی است. با اینکار می توانید بدون نیاز به خرید، از اکثر لنزها استفاده کنید! برخی از فروشگاه ها لنزها را برای مدت زمان محدودی نیز اجاره میدهند. بنابراین، اگر صرفا برای یک رویداد به یک لنز مخصوص (مانند f / 2.8 70-200mm) نیاز دارید در واقع نیازی به صرف هزینه های کلان برای خرید آن نیست.

 

مورد آخر: بهترین و مناسب ترین دوربین دیجیتال برای شما کدام است؟

یک ضرب المثل می گوید: "بهترین دوربین دیجیتال آن است که با خود همراه داشته باشید!"

اگر تعداد لنزهای شما زیاد باشد و به یک کیف بزرگ برای حمل آنها نیاز داشته باشید، آیا آنقدر سنگین خواهد بود که از حمل آن بیم داشته باشید و آیا این بدان معناست که هرگز آنها را با خود حمل نخواهید کرد؟

یا اینکه آیا حمل یک دوربین بزرگ DSLR به همراه یک لنز زوم بلند مخصوصاً در سفر برای شما کار دشواری خواهد بود؟

اینها فاکتورهای مهم در انتخاب یک دوربین سبک مانند فوجی بدون آینه به شمار میروند.

حتی اگر بهترین دوربین دیجیتال را داشته باشید اما از آن استفاده نکنید تنها به این دلیل که استفاده از دوربین گوشی هوشمندتان ساده تر است، داشتن آن دوربین دیجیتال بی فایده است!

اگر شما جزء این افراد هستید، پس چرا دوربین بزرگ می خواهید؟ آیا نمی توانید با یک دوربین کوچکتر اما باکیفیت بهتر کار کنید؟

بنابراین نکته اصلی این است که دوربینی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد و هرکجا بتوانید آن را با خود حمل کنید. اگر هنگام آمتحان کردن دوربین در فروشگاه کار با دکمه ها و منو برای شما دشوار باشد، از عکاسی لذت نخواهید برد! دوربینی را انتخاب کنید که مناسب نیازهای شما باشد و بیشترین لذت را هنگام عکاسی برای شما به ارمغان بیاورد.

 

لیست دوربین ها

بنابراین، با این توضیحات، در اینجا لیستی از برخی از دوربین هایی که در حال حاضر توصیه می کنیم را در اختیار شما قرار میدهیم.

 

بهترین دوربین های کامپکت و بریج

پاناسونیک، سونی، کانن و لایکا در اولویت هستند:

  • دوربین Point and Shoot پاناسونیک مدلLumix FZ2500 4K  با لنز با محدوده دیافراگم f/2.8-4.5
  • دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل Lumix FZ1000 II، 210.1 مگاپیکسل با لنز 25-400 میلی متر و محدوده دیافراگم f/2.8-4 
  • دوربین دیجیتال پاناسونیک  Lumix ZS200، 210.1 مگاپیکسل با لنز 24-360 میلی متر و محدوده دیافراگم f/3.3-6.4
  • دوربین پاناسونیک مدل Lumix LX10 4K، با محدوده دیافراگم f/1.4-2.8
  • دوربین پاناسونیک مدلLumix LX100 II، با لنز 24-77 میلی متر و محدوده دیافراگم f/1.7-2.8
  • دوربین سونی مدل Cyber-Shot RX10 AF, 25x با لنز زوم اپتیکال
  • دوربین سونی مدل  ZV-1،  با لنز w/24-70 میلی متر و محدوده دیافراگم f/1.8-2.8
  • دوربین سونی مدل RX100VA، 20 مگاپیکسل، با لنز زوم24-70  میلی متر
  • دوربین کامپکت سونی مدل RX100 VII Premium با لنز w/24-200 میلی متر و محدوده دیافراگم f/2.8-4.5
  • دوربین سونی مدلRX100 VI ، 20 مگاپسکل با لنز زوم 24-200 میلی متر و محدوده دیافراگم f/2.8-4.5
  • دوربین کانن مدل PowerShot G1 X Mark III، 24 مگاپیکسل، با لنز 24-72 میلی متر
  • دوربین کانن مدل  PowerShot G5 X Mark II، 20 مگاپیکسل، 24-120 میلی متر و محدوده دیافراگم f/1.8-2.8
  • دوربین کانن مدلPowerShot G7X Mark III 4k Vlogging ، با لنز24-100  میلی متر و محدوده دیافراگم f/1.8-2.8
  • دوربین لایکا مدل D-Lux، 17 مگاپیکسل، با سنسور 4/3rds و لنز 24-77 میلی متر و محدوده دیافراگم f/1.7-2.8
  • دوربین لایکا مدل C-Lux، 20 مگاپیکسل، 8.8-132 میلی متر و محدوده دیافراگم f/3
  • دوربین سوپرزوم لایکا مدل  V-Lux 5، 20 مگاپیکسل با لنز w 9.1-146 میلی متر و محدوده دیافراگم f/2.8-4

شما می توانید جدیدترین و به روزترین نسخه این لیست را در فروشگاه آمازون در بخش بهترین دوربین های کامپکت و بریج پیدا کنید.

 

بهترین دوربین های دیجیتال برای مبتدیان با قیمت کمتر از 1000 دلار

در اینجا لیستی از 26 مدل از بهترین دوربین های دیجیتال موجود در بازار برای مبتدیان با قیمت کمتر از 1000 دلار آمریکا فراهم شده است: سونی، نیکون، کانن، پاناسونیک، فوجی و المپوس

  • دوربین بدون آینه سونی مدل آلفا A6100 با لنزهای زوم 16-50 و 44-210 میلی متر
  • دوربین سونی آلفا مدل a5100 با لنزهای 16-50 و  55-210میلی متر
  •  دوربین DSLR نیکون مدلD3400  با لنزهای 18-55 میلی متر و محدوده دیافراگم f/3.5-5.6 و 70-300 میلی متر و محدوده دیافراگم f/4.5-6.3
  • دوربین نیکون مدل D3500 با لنز 18-55 میلی متر و محدوده دیافراگم f/3.5-5.6• دوربین نیکون مدل D5600 با لنزهای 18-55 میلی متر و محدوده دیافراگم f/3.5-5.6  و  70-300 میلی متر و محدوده دیافراگم f/4.5-6.3
  • دوربین کانن مدل EOS Rebel SL3 با لنزهای 18-55 میلی متر و محدوده دیافراگم f/4-5.6  و  55-250میلی متر و محدوده دیافراگم f/4-5.6
  • دوربین بدون آینه کانن مدل EOS M50 Vlogging با لنزهای w/ 15-45 میلی متر و 55-200 میلی متر
  • دوربین کانن مدل EOS 77D، 18-135 میلی متر
  • دوربین کانن مدل EOS 77D با لنز واید 18-135 میلی متر همراه با تجهیزات 
  • دوربین کانن مدل EOS 80D، 24 مگاپیکسل با لنز 18-135 میلی متر
  • دوربین کانن مدل EOS Rebel T6i با لنزهای 18-55  و  75-300میلی متر
  • دوربین کانن مدل EOS Rebel T6 با لنزهای زوم w / 18-55 و 75-300 میلی متر
  • دوربین کانن مدل EOS Rebel T7i، 24 مگاپیکسل با لنز 18-135 میلی متر و محدوده دیافراگم f / 4-5.6
  • دوربین کانن مدل EOS Rebel T7i با لنزهای 18-55 و 55-250 میلی متر و محدوده دیافراگم f/4-5.6
  • دوربین بدون آینه پاناسونیک مدل Lumix GX9 4K با لنز 12-60 میلی متر و محدوده دیافراگم f / 3.5-5.6
  • دوربین پاناسونیک مدل Lumix GX85 4K، 16 مگاپیکسل با لنزهای 12-32  و 45 -150 میلی متر
  • دوربین المپوس مدل PEN E-PL9با کیت لنز 14-42 میلی متری
  • دوربین بدون آینه المپوس مدل OM-D E-M10 Mark II با لنزهای واید 14-42 میلی‌متری و 40-150
  • دوربین المپوس مدل OM-D E-M10 Mark III با کیت لنز واید واید 14-42 میلی‌متری، کیف و کارت حافظه
  • دوربین بدون آینه المپوس مدل OM-D E-M10 Mark II با لنزهای واید 14-42 میلی‌متری و 40-150 میلی‌متری
  • دوربین بدون آینه پاناسونیک مدل Lumix G7 4K، 16 مگاپیکسل با لنز w / 14-140 میلی‌متر
  • دوربین بدون آینه پاناسونیک مدل Lumix G7 4K، 16 مگاپیکسل، با لنزهای 14-42 و 45-150 میلی متر
  • دوربین بدون آینه فوجی‌فیلم مدل X-T30  با لنز w/18-55 میلی متر و محدوده دیافراگم f/2.8-4
  • دوربین بدون آینه فوجی‌فیلم مدل X-E3 با لنز 24 مگاپیکسل 18-44 میلی متر
  • دوربین بدون آینه فوجی‌فیلم مدل X-T200 با لنز 15-45 میلی متر
  • دوربین بدون آینه فوجی‌فیلم مدل X-A7، 24 مگاپیکسل با لنز 15-45 میلی متر با محدوده دیافراگم f/3.5-5.6

 

دوربین های پیشرفته و فول فریم

اگر به یک دوربین پیشرفته تر با ویژگی های حرفه ای نیاز دارید، در ادامه به لیست برخی از دوربین های برتر موجود در بازار توجه کنید:

  • دوربین بدون آینه فول فریم سونی مدل a7 III با لنز واید 24 مگاپیکسل 28-70 میلی‌متر
  • دوربین بدون آینه فول فریم سونی مدل a9 II، 24 مگاپیکسل
  • دوربین بدون آینه فول فریم سونی مدل a7R IV،61 مگاپیکسل
  • دوربین بدون آینه فول فریم سونی مدل a7 III با لنز واید 70-24 میلی‌متر با محدوه دیافراگم  f / 2.8
  • دوربین بدون آینه فول فریم کانن مدل  EOS RP با لنز واید 105-24 میلی‌متر با محدوه دیافراگم  f/4-7.1
  • دوربین فول فریم کانن مدل EOS-1D X Mark III، 20 مگاپیکسل
  • دوربین فول فریم کانن مدل EOS 6D Mark II، 26 مگاپیکسل
  • دوربین بدون آینه فول فریم کانن مدل  EOS 5D Mark IV با لنز واید 105-24 میلی متر با محدوده دیافراگم f/4
  • دوربین SLR دیجیتال کانن مدل EOS 7D Mark II، 20 مگاپیکسل
  • دوربین کانن مدل EOS 90D، 32 مگاپیکسل
  • دوربین نیکون مدل D7500 DX-format
  • دوربین نیکون مدل D780 24MP با لنز واید 24-120 میلی متر و محدوه دیافراگم f/4
  • دوربین SLR دیجیتال نیکون مدل D850 45MP FX-format بدون لنز
  • دوربین بدون آینه نیکون مدل Z6 FX-format، 24 مگاپیکسل با لنز 2/ 24-70 میلی متر و محدوه دیافراگم f/2.8
  • دوربین بدون آینه نیکون مدل Z7 FX-format، 45 مگاپیکسل با لنز 24-70 میلی متر و محدوده دیافراگم f/4
  • دوربین مدیوم فرمت فوجی‌فیلم مدل GFX 100 ، 102 مگاپیکسل بدون لنز
  • دوربین مدیوم فرمت بدون آینه فوجی‌فیلم مدل GFX 50R، 51 مگاپیکسل بدون لنز
  • دوربین بدون آینه  X-T3، 26 مگاپیکسل با لنز تله فوتو w/70-200 میلی متر و محدوده دیافراگم f/2.8 
  • دوربین بدون آینه فول فریم پاناسونیک مدل Lumix S1، 24 مگاپیکسل با لنز w/ 24-105  میلی متر و محدوده دیافراگم f/4
  • دوربین بدون آینه فول فریم پاناسونیک مدل Lumix S1H، 24 مگاپیکسل
  • دوربین بدون آینه لایکا مدل Leica SL2، 47 مگاپیکسل بدون لنز

 

نتیجه‌گیری

اکنون این شما هستید که باید کمی فکر کنید، لیست خود را محدود کنید و چند دوربین مورد نظر خود را امتحان کنید. اگر یک عکاس مبتدی هستید، گزینه های بسیار متنوع خوبی مناسب شما در بازار موجود است.

 

 

 

 

 

 

ارتباط با ما

تیم دوناک مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان میباشد.

تماس با ما
Logo

ما بر آنیم که آثار عکاسان ایرانی را به جهانیان نشان دهیم. دوناک فوتوگرافی در جهت معرفی هر چه بیشتر عکاسان آماتور و حرفه ای تلاش مینماید.

ارتباط با ما

دوناک همراه همیشگی شما

برای ارتباط با ما از راه های زیر اقدام نمایید:

  • ; ;