• مقالات
  • /
  • متفرقه
  • /
  • 10 سوال با Caleb Zahm، عکاس مستند ساز شیکاگویی

10 سوال با Caleb Zahm، عکاس مستند ساز شیکاگویی


Caleb Zahm، عکاس مستند ساز شیکاگویی

 

این عکاس 23 ساله اشتیاق خود برای مستندسازی مکان ها و افرادی که با آنها روبرو می شود را به یک حرفه تمام وقت تبدیل کرده است. با ما همراه باشید تا ببینیم چطور این اتفاق افتاده است. برای دیدن آثار بیشتر از او می توانید این لینک calebzahm.com را چک کنید.

1. در کجا مستقر هستی؟

در شیکاگو، ایلینویز

 

Caleb Zahm

 

2. چطور عکاسی را شروع کردی؟

خیلی تصادفی از دبیرستان علاقمند شدم و شروع به عکاسی کردم. من هرگز علاقه قبلی به عکاسی نداشتم اما یک روز با خرید دوربین Nikon D3000 در حراجی eBay و گرفتن چند عکس همه چیز عوض شد. 11 سال گذشت و من به یک عکاس تمام وقت تبدیل شدم.

3. برای چه مدتی عکاسی حرفه ای میکنی؟

الان در حدود 11 سال است که مشغول مستندسازی هستم. در واقع از 13 سالگی شروع به عکاسی کردم ولی تقریبا از 17 یا 18 سالگی آن را جدی گرفتم.

 

Caleb Zahm

 

4. سبک عکاسی خود را چگونه توصیف میکنی؟

سبک من فقط مستندسازی همه چیز در اطرافم است. نمیخواهم در یک مسیر خاص باشم. من تجربیات مختلفی از عکاسی منظره تا مد، ورزش، کنسرت و... دارم.

5. یکی از مکان های مورد علاقه ات برای عکاسی رو نام ببر؟

من واقعا عاشق عکاسی از شهر شیکاگو هستم. موقعیت های فوق العاده ای در این شهر وجود دارند.

 

Caleb Zahm

 

6. در حال حاضر مشغول چه کاری هستی؟ برنامه بعدی ات چیست؟

با توجه به شرایط قرنطینه فعلی کار خاصی انجام نمیدهم. فقط به خانه برگشتم و از محیطی که در آن بزرگ شدم عکاسی می کنم. این فرصت خوبی هست که روی پروژه شخصی ام کار کنم. امیدوارم که تابستان امسال یک سفر جاده ای به خارج شهر داشته باشم و عکاسی کنم. من در تورهای موسیقی بسیاری در آمریکا حضور داشتم و حالا فرصت خوبیه که با آرامش بیشتری اون ها رو مرور کنم و تا جایی که ممکن هست کار خودم رو بهبود ببخشم.

 

7. از چه تجهیزاتی استفاده میکنی؟

من تجهیزات مختلفی دارم اما 7 ماه پیش دوربین سونی ام رو فروختم و دوربین رویایی ام یعنیCanon EOS-1DX Mark II را خریدم. فکر میکنم تا مدت ها همین را نگه دارم. من خیلی پر جنب و جوش هستم و ابزارم نباید خیلی ظریف و لوس باشند، بلکه باید با شرایط کاری من کنار بیایند. بخاطر همین عاشق این دوربین هستم. لنز 200-70 میلی متری 2.8 IS II که از بهترین ها است و مدت زیادی از آن برای عکاسی مد، کنسرت ها و حتی عکاسی ورزشی استفاده می کنم. این لنز یک هیولاست! یک لنز 24 میلی متری f/1.4 دیگر هم دارم. یک دوربین دیجیتال RZ67ProII هم همیشه همراهم هست (البته به عنوان بچه کوچکتر). لنزهای 50 و 110 میلی متری هم دارم که دومی را خیلی بیشتر دوست دارم.

 

Caleb Zahm

 

8. بعد از عکاسی برای پردازش آنها از چه نرم افزاری استفاده میکنی؟

برای پردازش عکس ها و ادیت رنگ ها از لایت روم استفاده میکنم و برای هر ریزه کاری دیگر سراغ فوتوشاپ میروم. زنده باد ادوبی!

 

9. نکته ای هست که آرزو کنی کاش روز اول کار با عکاسی میدانستی؟

بگذار علاقه راه خودش را برود! وقتی اولین بار به فکر عکاسی حرفه ای افتادم پول اهمیت ویژه ای برایم داشت اما امروز حتی حاضرم مجانی عکاسی کنم. دقیقا مثل خانواده ام این حرفه را دوست دارم. عشق و علاقه همه چیز رو کنترل میکند.

 

Caleb Zahm

 

10. برای مشغول و البته خلاق ماندن در دوران قرنطینه چه ایده ای داری؟

خب معمولا به مرتب کردن فایل ها و پروژه ها میپردازم (چیزی که اصلا در آن خوب نیستم!). در یوتیوب فیلم های آموزشی عکاسی میبینم و چند کتاب خوب عکاسی مطالعه می کنم. بعضی روزها بدون هدف رانندگی میکنم و بعد خودم را در حال عکاسی از طبیعت میبینم و با توجه به قوانین فاصله اجتماعی این روزها، مشکلی برای کار در خانه ندارم.

 

 

 

ارتباط با ما

تیم دوناک مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان میباشد.

تماس با ما
Logo

ما بر آنیم که آثار عکاسان ایرانی را به جهانیان نشان دهیم. دوناک فوتوگرافی در جهت معرفی هر چه بیشتر عکاسان آماتور و حرفه ای تلاش مینماید.

ارتباط با ما

دوناک همراه همیشگی شما

برای ارتباط با ما از راه های زیر اقدام نمایید:

  • ; ;