• مقالات
  • /
  • متفرقه
  • /
  • بهترین لوازم جانبی برای دوربین تلفن همراه

بهترین لوازم جانبی برای دوربین تلفن همراه


بهترین لوازم جانبی برای دوربین تلفن همراه

 

دوربین های تلفن همراه روز به روز در حال پیشرفت هستند. اما محدودیت های ذاتی این دوربین ها مثل سنسورهای بسیار کوچک، لنزهای محدود و ارگونومی محدود باعث شده تا هنوز گزینه خوبی برای عکاسی حرفه ای نباشند. در این مقاله به معرفی لوازم جانبی مفیدی میپردازیم که قابلیت این دوربین را بالا خواهند برد. امروز شرکت های بسیاری در حال طراحی و توسعه دادن این لوازم جانبی هستند.

مهمترین چالش در استفاده از لوازم جانبی، انتخاب بین نمونه هایی با کیفیت مختلف است. متاسفانه بسیاری از محصولات بازار شما را نا امید می کنند. اگر شما هم تولیدکننده موبایل بودید، حاضر به پرداخت هزینه های بسیار برای تجهیزات اضافی می شدید؟ البته که نه! تا زمانی که شرکت های مختلفی لوازم جانبی جذابی تولید کرده و در کنار شما هستند این منطقی تر به نظر می رسد. در ادامه با 6 لوازم جانبی ضروری برای دوربین تلفن همراه آشنا خواهیم شد.

 

قاب و لنزهای Moment

لوازم-جانبی-برای-دوربین-تلفن-همراه

 

این قاب و لنزها به قول معروف مثل خامه روی کیک هستند! این یعنی جذاب ترین ابزاری که میتوانید روی تلفن همراه خود داشته باشید. البته این لوازم جانبی خیلی هم ارزان نیستند و مثلا برای هر کدام از قاب های Moment باید بین 25 تا 40 دلار هزینه کنید. پس بهتر است که قبل از خرید به کاربری آن فکر کنید.

لنزهای این برند با بهترین متریال موجود ساخته شده و شیشه های آنها مطابق با بعضی از لنزهای سینمایی 4K هستند که قابلیت های دوربین تلفن همراه شما را به شدت بالا خواهند برد. این شرکت محصولات مختلفی را ارائه می کند اما دو مدل از جذاب ترین محصولات آنها لنز واید یا عریض 18 میلیمتری و لنز تله 58 میلیمتری هستند. لنزهای واید Moment با قیمت 120 دلار عرضه شده و به کاربران آیفون اجازه می دهد تا تجربه منحصربفردی از عکاسی داشته باشد. از طرف دیگر لنزهای تله این برند هم با قیمت 120 دلار، کاربران آیفون را دو برابر بیشتر به سوژه خود نزدیک می کند. کیفیت تصاویر آنها فوق العاده است و عکس های بسیار شارپ و شفافی می توان با آنها ثبت کرد.

هر دو لنز قابلیت نصب بسیار ساده ای دارند. کافیست آنها را روی قاب های مدل M برند Moment قرار داده و کمی بچرخانید. حالا برای عکاسی حرفه ای آماده هستید. سیستم نصب لنز و قاب این برند با نام twist-and-lock معرفی شده که با برندهای اپل، سامسونگ، پوگل و وان پلاس سازگاری دارند. این لنزها دارای درپوش لنز و کیف حمل میکروفایبر هستند و جالب تر از همه گارانتی مادام العمر آنهاست!

 

پایه دوربین GripTight PRO 2 GorillaPod

لوازم-جانبی-برای-دوربین-تلفن-همراه

 

حتما دلیلی وجود دارد که بیشتر عکاسان و یوتیوبرهای معروف از سه پایه گوریلا GorillaPod برند JOBY استفاده می کنند. این محصول با پایه های منعطف و متفاوت هم امکان تثبیت کردن دوربین را داشته و هم برای استفاده با دست بسیار کاربردی هستند. بهترین مدل معرفی شده برای عکاسان حرفه ای که با دوربین موبایل این کار را انجام می دهند، مدل JOBY GripTight PRO 2 GorillaPod است که حتی با تلفن های همراه بزرگ سایز یا به قول معروف plus size هم سازگارند.

این مدل با یک پایه 13.5 اینچ به راحتی تلفن همراه شما را به دو حالت عمودی و افقی نگه می دارد. پس فقط کافیست تا تلفن همراه خود را به این گوریلا منعطف وصل کنید و آماده تولید محتوا شوید. این سه پایه امکان اتصال به لوازم دیگر را دارند تا بتوانید بهترین عکاسی از فضا را نیز داشته باشید.

مدل GripTight PRO 2 همچنین دارای تجهیزات جانبی منحصربفرد دیگری هم هست که برای اضافه کردن میکروفون و یا نورپردازی استفاده می شوند. قیمت تخمین زده شده برای خرید این نمونه حدود 80 دلار است.

 

کیت DJI Osmo Mobile 3 Gimbal

لوازم-جانبی-برای-دوربین-تلفن-همراه

 

میتوان ادعا کرد که برای تلفن های همراه، تثبیت کننده بهتری از DJI Osmo Mobile 3 Gimbal در دنیا وجود ندارد. این نمونه کوچک با کیفیتی مانند گیمبال های حرفه ای سینمایی ساخته شده و با یک تثبیت کننده سه محوری حتی در حرکت های سریع تصاویر تثبیت شده ای ارائه می دهد.

وزن بسیار کم این محصول و طراحی منحصربفرد آن به همراه اپلیکیشن رایگان DJI Mimo برای اندروید و iOS به شما امکاناتی فراتر از حد تصورتان ارائه می کند. این اپلیکیشن به شما امکان انتخاب تصویر بین پرتره، حالت افقی، پانوراما، تایم لپس و یک حالت جدید ورزشی (برای ثابت نگه داشتن تصویر در حرکت های بسیار سریع) را می دهد. این اپلیکیشن از فرمان های حرکتی مثل تکان دادن دست برای گرفتن سلفی هم پشتیبانی می کند.

از ویژگی های عالی دیگر آن میتوان به Active Track 3.0 اشاره کرد که به شما اجازه می دهد تا در تصاویر خود از حرکت، موسیقی و افکت ها استفاده کنید.خرید این ابزار بسیار محبوب چیزی حدود 140 دلار هزینه خواهد داشت.

 

ابزار تثبیت کننده Beastclamp Rig

لوازم-جانبی-برای-دوربین-تلفن-همراه

 

این تثبیت کننده جذاب فلزی با دو دسته حدود 120 دلار قیمت داشته و بیشتر برای فیلمبرداری با تلفن همراه کاربرد دارد. این ابزار با امکان نصب تلفن همراه و دیگر تجهیزات نورپردازی و میکروفون به شما امکان ثبت تصاویر بدون لرزش و باکیفیتی را می دهد. طراحی آن بسیار مینیمال بوده و فقط کافی است تلفن همراه خود را درون گیره آن نصب کرده، دسته ها را بگیرید و به فیلمبرداری بپردازید.

 

ابزار نورپردازی تلفن همراه Godox LEDM150 LED

لوازم-جانبی-برای-دوربین-تلفن-همراه

شکی نیست که تلفن های همراه از نظر نورپردازی تصاویر بسیار ضعیف هستند. برای حل مشکل نورپردازی در هنگام عکاسی و فیلمبرداری با تلفن همراه کافی است تا محصول Godox LEDM150 LED را تهیه کنید. این محصول با ارائه نور ملایم و با کیفیت برای عکاسی پرتره، عکاسی محصول و حتی عکاسی ماکرو، شما را شگفت زده خواهد کرد.

این ابزار با استفاده از 150 لامپ LED به شما امکان انتخاب روشنایی بین 10 تا 100 درصد را خواهد داد. باتری لیتیومی این محصول با یکبار شارژ (از طریق USB هم شارژ می شود) به شما امکان استفاده 70 دقیقه ای با بیشترین روشنایی را خواهد داد. پکیج Godox LEDM150 LED شامل چراغ LED، پایه L شکل، دیفیوزر و براکت نصب است. این لوازم به شما امکان استفاده بدون دردسر بر روی تلفن همراه را خواهند داد. قیمت تخمین زده شده برای خرید این محصول حدود 49 دلار است.

 

میکروفون Rode VideoMic Me

 

لوازم-جانبی-برای-دوربین-تلفن-همراه

 

واضح است که میکروفون داخلی تلفن های همراه جوابگوی کار حرفه ای نبوده و البته استفاده از یک میکروفون قدرتمند در تلفن های همراه هم منطقی به حساب نمی آید. پس بهترین راه حل انتخاب یه ابزار جانبی کوچک، حرفه ای و با کیفیت به نام Rode VideoMic Me با ارزش 59 دلار است.

این محصول دارای یک خروجی 3.5 میلیمتری است که از طریق آن به تلفن همراه وصل می شود. پایه نصب انعطاف پذیر آن امکان تغییر حالت استفاده بین دوربین پشت و دوربین سلفی را خواهد داد. این محصول از یک حفاظ شیشه ای برای جلوگیری از صداهای ناخواسته مثل باد در فضای باز بهره می برد.

البته برای تلفن های همراه اپل که خروجی 3.5 میلیمتری ندارند یک اتصال دهنده کابل لایتنینگ Lightning در نظر گرفته شده است که قیمت آن را به 79 دلار می رساند.

 

 

 

ارتباط با ما

تیم دوناک مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان میباشد.

تماس با ما
Logo

ما بر آنیم که آثار عکاسان ایرانی را به جهانیان نشان دهیم. دوناک فوتوگرافی در جهت معرفی هر چه بیشتر عکاسان آماتور و حرفه ای تلاش مینماید.

ارتباط با ما

دوناک همراه همیشگی شما

برای ارتباط با ما از راه های زیر اقدام نمایید:

  • ; ;