• مقالات
  • /
  • متفرقه
  • /
  • سه روش برای گرم کردن عکس های پرتره

سه روش برای گرم کردن عکس های پرتره


سه روش برای گرم کردن عکس های پرتره

 

من هر روز جلسه های عکاسی پرتره زیادی برگزار می کنم و طبق تجربه به این نتیجه رسیده ام که افراد بسیاری علاقه دارند تا پرتره های گرم تری از نظر رنگ داشته باشند. در این مقاله به معرفی سه روش برای گرم کردن این تصاویر می پردازیم.

 

نورپردازی

ساده ترین روش برای گرم کردن یک پرتره نورپردازی است. این کار با اضافه کردن نور گرمتر یعنی زرد یا نارنجی انجام می شود. اگر در نور طبیعی عکاسی می کنید بهترین زمان در هنگام طلوع و غروب است. این یعنی دستیابی به رنگ طلایی و گرم خورشید. در هنگام استفاده از نورپردازی مصنوعی، میتوان با اضافه کردن فیلتر ژلی نارنجی مانند CTO این کار را انجام دهید. این فیلتر روی منبع نور نصب شده و شما را به رنگ دلخواه می رساند. با استفاده از فیلتر نازک تر (یک چهارم و یا حتی یک هشتم CTO) می توانید گرمای ملایم و جذاب تری داشته باشید. نکته کلیدی در این روش تنظیمات درست وایت بالانس خواهد بود.

 

نورپردازی

 

نرم افزار لایت روم

 

اگر امکان استفاده از تجهیزات نورپردازی نداشتید و یا به هر دلیل خواستید تا در نرم افزار این تغییرات را انجام دهید، بهترین راه حل تغییرات وایت بالانس در نرم افزار لایت روم است. این راه حل مورد علاقه من است چون به سادگی بعد از عکاسی میتوانم در این نرم افزار عکس ها را ادیت کنم. این یعنی یک عکس خنثی (5200˚ k) را می توانم خیلی راحت به عکسی گرم (5600˚ k) تبدیل کنم. این تغییرات بدون نیاز از فیلتر و نرم افزار فوتوشاپ قابل انجام است.

 

نرم-افزار-لایت-روم

 

نرم افزار فوتوشاپ

 

البته که دو مورد قبلی بسیار جذاب بودند اما روش پیشنهادی من استفاده از نرم افزار فوتوشاپ است. این را بخاطر پیچیده و حرفه ای بودن این نرم افزار نمی گویم، بلکه بخاطر نتیجه خارق العاده آن بعد از ادیت بیان می کنم. در فوتوشاپ روی تنظیمات فیلتر عکس کلیک کرده و به صورت پیش فرض یک لایه فیلتر گرم 85 را اضافه می کنم. تنظیمات اتوماتیک به مقدار 25% انجام خواهند شد اما من معمولا چیزی بین 5 تا 10 درصد را ترجیح میدهم. البته در صورت تمایل به گرم تر شدن تصاویر عددی بین 15 تا 20 درصد هم نتیجه خوبی خواهد داد. نرم افزار فوتوشاپ به شما اجازه اعمال این گرما به بخشی از تصویر مورد نظر را هم می دهد.

 

نرم-افزار-فوتوشاپ

 

 

 

ارتباط با ما

تیم دوناک مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان میباشد.

تماس با ما
Logo

ما بر آنیم که آثار عکاسان ایرانی را به جهانیان نشان دهیم. دوناک فوتوگرافی در جهت معرفی هر چه بیشتر عکاسان آماتور و حرفه ای تلاش مینماید.

ارتباط با ما

دوناک همراه همیشگی شما

برای ارتباط با ما از راه های زیر اقدام نمایید:

  • ; ;