• مقالات
  • /
  • متفرقه
  • /
  • قدرت زمین را حس کنید! – پروژه Earth prints

قدرت زمین را حس کنید! – پروژه Earth prints


قدرت زمین را حس کنید! – پروژه Earth prints

ارتباط بیشتری احساس کنید.

عکاسی یکی از قدرتمند ترین هنرهای تجسمی است. عکاسی می تواند احساسات، عواطف و درک عمیقی از لحظه ارائه دهد. حال تصور کنید که تصویری هوایی با نمایی نفسگیر را تماشا می کنید. پر انرژی تر و الهام بخش تر از آن سراغ دارید؟ دقیقا سیاره ما از بالا همین طور به نظر می رسد. – نفسگیر، پر انرژی و الهام بخش – و این دقیقا چیزی بود که در سفرهای خود از عکاسی هوایی انتظار داشتم.

 

این بار تصمیم گرفتم تا کمی بیشتر پیش بروم. قصد دارم تا تصور شما از هنرهای تجسمی را به روشی جدید دگرگون کنم. ما میدانیم که هر ذره ای در سیاره ما انرژی خاص خود را دارد. البته ما آن را نمیبینیم ولی قطعا این انرژی را حس خواهیم کرد. همانطور که یک قطره از اقیانوس بخشی از اقیانوس است و انرژی آن را دارد و یک متر مکعب هوا نماینده ای از انرژی جو سیاره ما است.

از این پس، با هر سفر، قسمت های کوچکی از سیاره مان را با خود به یادگار می آورم. خاک، هوا، شن، آب و هر چیزی از مقصدی که در آن عکاسی کردم. هر کدام را در کپسولی شیشه ای قرار داده ام تا به عنوان اثری هنری به عکس های خود پیوست کنم. به این ترتیب شما می توانید با دیدن عکس ها، انرژی مکان را حس کنید و ارتباط بیشتری با جهان برقرار کنید. بیشتر عاشق آن شوید و البته مسئولیت بیشتری برای حفظ و مراقبت از آن احساس کنید.

 

در این مقاله تعدادی از عکس های پرتره پروژه Earth prints را با هم خواهیم دید.

 

در آخرین سفرم به ایسلند در مارچ 2020، کپسول هایی پر از هوا، آب، شن و ماسه های آتشفشانی سیاه با خود به همراه آورده و در حجم های چوبی ساخته شده با دست قرار دادم. این یعنی 7 عکسی که در ادامه خواهید دید نسخه های محدودی هستند که Earth print مخصوص به خود را همراه دارند.

من معتقدم که این آثار هنری، جایگاه ویژه ای در خانه شما پیدا کرده و آنجا را پر از انرژی و معانی جدید خواهند کرد. اما چرا این را بیان کردم؟ چون همین لحظه که برای شما مینویسم، لرزش دستم را حس میکنم.

 

Earth prints

 

Earth prints

 

 

درباره عکاس:

من استاس بارتنیکاس، متخصص عکاسی هوایی از مسکو هستم. سال ها قبل از دانشگاه ایالتی مسکو با مدرک روزنامه نگاری فارغ التحصیل شدم و به عنوان خبرنگار در یکی از بزرگترین روزنامه های کشورم کار کردم. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، فعالیتم در توسعه پروژه های مختلف تجاری در زمینه فروش و تبلیغات را دنبال می کنم.

 

عکاسی بخشی مهم از زندگی من و تکمیل کننده عشق من به سفر است. از سال ها پیش، به صورت حرفه ای به عکاسی هوایی در نقاط مختلف جهان به کمک هلیکوپتر و هواپیماهای سبک مشغول هستم و در این مدت به بیش از 20 کشور سفر کردم.

 

من اعتقاد دارم که مادر زمین بزرگترین نقاش است و من وظیفه خود میدانم تا با به تصویر کشیدن این زیبایی و انرژی، ثبت کننده آن باشم. من سبک عکاسی خودم را هوایی-هنری -aero-art- می دانم.

 

من بیش از 170 جایزه معتبر در مسابقات بین المللی مانند NatGeo Photo Travel، IPA، TIFA، MIFA، PX3، Siena International Photo Awards دریافت کردم. عکس های من بارها در مجلات معتبر روسی و اروپایی مثل Sunday Times Travel، Maxim، GEO، Bild، View، Vanity Fair، L’Officiel Voyage و National Geographic چاپ شده اند. در حال حاضر هم در @natgeoyourshot فعالیت می کنم. برخی از آثار من نیز در گالری Avivson لندن به نمایش درآمده اند. برخی دیگر نیز در مجموعه های خصوصی نگهداری می شوند.

 

Earth prints

 

Earth prints

 

Earth prints

 

Earth prints

 

Earth prints

 

Earth prints

 

 

 

ارتباط با ما

تیم دوناک مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان میباشد.

تماس با ما
Logo

ما بر آنیم که آثار عکاسان ایرانی را به جهانیان نشان دهیم. دوناک فوتوگرافی در جهت معرفی هر چه بیشتر عکاسان آماتور و حرفه ای تلاش مینماید.

ارتباط با ما

دوناک همراه همیشگی شما

برای ارتباط با ما از راه های زیر اقدام نمایید:

  • ; ;