• مقالات
  • /
  • متفرقه
  • /
  • 24 مورد از بهترین سایت های رایگان عکس  های آرشیوی در سال 2021

24 مورد از بهترین سایت های رایگان عکس  های آرشیوی در سال 2021


در دنیای وسیع اینترنت خدمات مختلفی در حوزه عکاسی ارائه شده است که در این مقاله سعی کرده ایم تا لیست از بهترین سایت های مرتبط با عکاسی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

حقیقت این است که عکس های آرشیوی با کیفیت بالا نباید با قیمت های گزاف در دسترس قرار بگیرند. برای اثبات این موضوع، لیستی از بهترین منابع رایگان عکس های آرشیوی با کیفیت بالا از مکان های اداری گرفته تا مناظر خیره‌کننده برای وبسایت‌ها، وبلاگ‌ها و سایر پلتفرم‌های آنلاین را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

بهترین وب‌سایت های عکس های آرشیوی رایگان بدون بهرهٔ مالکانه (یا رویالتی-فری):

 

1. Negative Space

Negative Space هر هفته عکس های آرشیوی رایگان جدیدی به نمایش میگذارد. کلیه عکسهای این وبسایت بدون محدودیت کپی‌رایت به اشتراک گذاشته می شوند. این وبسایت دارای مجموعه تصاویری از عکس های معماری گرفته تا فناوری است که می توانید بارها و بارها از آنها استفاده کنید. از ویژگی های بارز این پلتفرم می توان به فیلتر کردن عکس ها از طریق گالری عکس، طبقه‌بندی عکس ها براساس نوع، موقعیت مکانی کپی و رنگ است.

 

2. Death to Stock

هنگامی که بنیانگذاران و عکاسان، Allie و David، متوجه شدند که چقدر برای کسب و کارها، وبلاگ‌نویسان و ایده پردازان یافتن تصاویر رایگان با کیفیت بالا و متناسب با حس و حال آنها چالش‌برانگیز است، دست به کار شدند. در نتیجه، وبسایت Death to Stock فعالیت خود را آغاز کرد. به سادگی تنها با ثبت ایمیل خود میتوانید هر ماه مجموعه ای از عکس های جدید دریافت کنید.

همچنین میتوانید با صرف هزینه 15 دلار در ماه یا 180 دلار در سال از عضویت Premium این وبسایت استفاده کنید. نکته جالب توجه این است که درصدی از این هزینه عضویت برای تأمین بودجه سفرهای عکاسی و سایر پروژه های خلاقانه برای پیشبرد وبسایت استفاده می شود.

 

3. HubSpot

در این وبسایت می توانید به مجموعه های زیر دسترسی داشته باشید:

82 عکس آرشیوی رایگان که در جستجوی آنها بودید

250 عکس با موضوع تعطیلات

 

4. Picjumbo

آیا برای طراحی وبسایت یا پست های وبلاگ به تصاویر رایگان نیاز دارید؟ پس به دنبال چیزی جزء picjumbo نباشید. با افزودن عکس های جدید به صورت روزانه، گزینه های متنوعی از تصاویر با کیفیت بالا متناسب با موضوعات متنوع و مختلف در دسترس شما قرار دارد. عکاس، Vicktor، مجموعه های بی‌نظیری از تصاویر برای وبلاگ‌نویسان، طراحان و آژانس ها نیز فراهم کرده است (با حداقل 10 دلار در ماه).

 

5. Stokpic

عکاس، Ed Gregory، سخاوتمندانه هر دو هفته  یکبار 10 عکس جدید در وبسایت خود قرار میدهد که میتوانید از آنها به عنوان بخشی از یک الگو، یک آگهی و غیره بهره ببرید.

 

6. CreateHER Stock

CreateHER Stock یک وبسایت عکاسی آرشیوی دارای تصاویر واقعی از زنان سیاه پوست توسط بنیانگذار، Neosha Gardner ایجاد شده است. علاوه بر پرداخت مبلغ 10 دلار در ماه، مجموعه ای از تصاویر رایگان نیز وجود دارد که شامل بیش از 185 عکس است. به خاطر داشته باشید نمیتوان از CreatHER Stock برای استفاده تجاری بدون تمدید مجوز استفاده کرد.

 

7. Kaboompics

کارولینا، یک طراح وب لهستانی، این منبع عالی از عکسهای با کیفیت را راه اندازی کرده است. عکسهای او مجموعه ای از سناریوهای مختلف از مد تا غذا و مناظر را پوشش می دهد و کاربران میتوانند بدون هیچگونه محدودیتی از این تصاویر و عکس ها برای کاربردهای تجاری و غیره استفاده کنند.

اگرچه الزامی نیست، اما درخواست کارولینا از شما این است که در صورت امکان از تصاویر با ذکر منبع استفاده کنید زیرا این کار باعث رشد وبسایت وی و در دسترس قرار دادن عکس های بسیار جذاب تر برای استفاده همگان میشود.

 

8. Startup Stock Photos

در حالی که این نام مخصوص استارت‌آپ ها است، بدون توجه به اینکه در کدام صنعت مشغول فعالیت هستید، گزینه های حرفه ای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

 

9. Freerange

کلیه عکس های موجود در وبسایت Freerange توسط عکاسان داخلی و همچنین عکاسان خارجی تهیه شده است. نه تنها تنوع عکسها بسیار زیاد است، بلکه عکس ها نیز از کیفیت خوبی برخوردارند. این عکس ها یا با دوربین های Canon DSLR گرفته می شوند یا از اسکن Nikon یک اسلاید 35 میلیمتری اصلی برای ایجاد عکس هایی با وضوح بالا (4000 نقطه در اینچ) استفاده میشود.

 

10. LibreShot

عکاس و مشاور سئو، Martin Vorel، عامل اصلی و خلاق این عکس های خیره‌کننده  در این وبسایت است. مجموعه عکس های Vorel، از ساختمان ها گرفته تا گل ها، شامل منحصر به فردترین نمونه هایی است که تاکنون با آن روبرو شده اید.

 

11. nappy

nappy یک وبسایت عکس آرشیوی رایگان و هدف آن ارائه عکسهای زیبا و با وضوح بالا از افراد سیاه پوست برای استارت‌آپ ها، برندها، آژانس ها و سایر افراد است. در این وبسایت به اینکه بسیاری از وبسایت های عکس های آرشیوی عکس های غیرواقعی را به نمایش میگذارند، پرداخته میشود که در غیر این صورت، اغلب، تنوع در افراد به تصویر کشیده شده مشاهده نخواهد شد. این امر باعث ایجاد یک مشکل واقعی برای کسانی میشود که از این تصاویر در مقالات، طرحها و تبلیغات خود استفاده میکنند. nappy مخاطبان خود را به "استفاده از تنوع و نمایش عکس های مختلف" فرا می‌خواند. از همه بهتر اینکه، کتابخانه این وبسایت نیز کاملا رایگان است.

 

12. Fancy Crave

نه تنها عکس های موجود در Fancy Crave فاقد محدودیت کپی رایت هستند، بلکه بسیار جالب توجه و جذاب هستند. تمام آنچه که عکاس از شما می خواهد این است که هرگز از این عکسها به عنوان عکس های خود استفاده نکنید و درصورت امکان منبع عکس را ذکر کنید!

 

13. Unsplash

Unsplash هر 10 روز یکبار 10 عکس جدید متنوع بارگزاری میکند. ویژگی بارز این وبسایت، منحصر به فرد بودن عکس ها است. با مرور صفحات مختلف در این وبسایت، به هیچ وجه امکان ندارد با عکسهای تکراری روبرو شوید. ناگفته نماند که هر عکسی که در Unsplash بارگزاری می شود دارای مجوز Creative Commons Zero (مجوز کرییتیو کامنز یا اجازه‌نامهٔ اشتراکات خلاقانه) است که برای کاربران امکان کپی، تغییر، توزیع و استفاده از کلیه عکسها بدون مجوز و انتساب را فراهم میسازد.

 

14. StockSnap.io

StockSnap.io با افتخار ادعا می کند که این یک وبسایت عکس های آرشیوی خسته‌کننده یکنواخت معمولی نیست. در واقع، انتخاب عکس های این وبسایت بسیار جالب و چندمنظوره است.

 

15. The Jopwell Collections (مجموعه تصاویر Jopwell)

Jopwell یک پلتفرم پیشرفت شغلی برای همه افراد با هر رنگ پوستی است که به برندها درجهت جذب و حفظ کاندیدهای مختلف کمک می کند. این وبسایت با شعار "ارائه مهم است"، به عنوان بخشی از این تعهد مجموعه ای از عکسهای آرشیوی شامل افراد با رنگ پوست های مختلف در محل کارشان ایجاد کرده است. استفاده از تصاویر مشروط بر ذکر منبع رایگان است.

 

16. SplitShire

SplitShire عکس های رایگان بسیار جذابی بدون محدودیت تجاری در اختیار شما قرار می دهد. عکاس ایتالیایی، Daniel Nanescu، کلیه عکس های موجود در این وبسایت را با عشق گرفته است که عکس ها خود حاکی از این موضوع  هستند. از پرتره های خیره‌کننده گرفته تا محیط های کاری حاکی از این است که برای یافتن عکس های مناسب برای پروژه بعدی خود مشکلی نخواهید داشت.

 

17. Life of Pix

Life of Pix توسط آژانس تبلیغاتی Leeroy در مونترال (و گروه عکاسان با استعداد آن) ، عکسهای بسیار جذاب و با وضوح بالا برای شما به ارمغان آورده است. کلیه تصاویر توسط همگان قابل استفاده می باشد و برای استفاده شخصی و تجاری نیز در دسترس است.

Life of Pix دارای یک همتا با عنوان Life of Vids نیز است. Life of Vids، فیلم ها ، کلیپ ها و ویدئوهای رایگان را به صورت هفتگی ارائه می دهد. مانند تصاویر، محتوای ویدئویی فاقد محدودیت کپی‌رایت است و به راحتی میتوانید آنها را با حساب Vimeo خود دانلود کنید.

 

18. Pexels

این عکس ها با دقت از منابع عکاسی رایگان مختلف انتخاب می شوند تا اطمینان حاصل شود که صرفا بهترین ها در اختیار شما قرار داده میشود. همه عکسها دارای مجوز Creative Commons Zero هستند، بدین معنا که برای استفاده شخصی و تجاری رایگان هستند و ذکر منبع لازم نیست. به لطف قابلیت جستجوی این وبسایت، یافتن عکس مناسب برای پروژه شما کار بسیار آسانی است.

 

19. Gratisography

با اضافه کردن عکسهای جدید به صورت هفتگی، Gratisography یک وبسایت عالی دیگر با عکس هایی با وضوح بالا تحت مجوز Creative Commons Zero است. همه عکس ها توسط Ryan McGuire، یک هنرمند هنرهای تجسمی خلاق، اهل ایتاکا، نیویورک، گرفته شده است. و اگرچه این عکس ها کمی غیرمعمول هستند (از دمپایی شبیه پای هیولا گرفته تا وسپا و موز)، اما کاملاً مناسب پروژه های شما می‌باشند.

 

20. Jay Mantri

طراح، Jay Mantri، یک گالری چشمگیر از تصاویر حرفه ای و با کیفیت مناسب همگان ایجاد کرده است. اگر بخواهم عکس های Mantri را در یک کلمه توصیف کنیم، آن کلمه "تماشایی" است.

 

21. ISO Republic

هدف ISO Republic، تهیه تصاویر با کیفیت بالا برای استفاده طراحان، توسعه دهندگان، وبلاگ نویسان، بازاریابان و تیم های رسانه های اجتماعی است.

فقط کافی است نگاهی اجمالی به وبسایت بیاندازید تا متوجه شوید که در رسیدن به این هدف چقدر موفق بوده است. (تا حدی که باور کردن رایگان بودن تصاویر سخت است!) کسانی که به دنبال عکس های رایگان بیشتری هستند، میتوانند ایمیل خود را ثبت کرده و عکس ها را مستقیماً دریافت کنند.

 

22. PICNOI

PICNOI یک وبسایت عکس آرشیوی رایگان از دنیای رنگارنگ است. این عکسها شامل افراد با هر رنگ پوستی است و با ذکر منبع رایگان هستند (اگرچه می توانید برای حمایت از آنها کمک مالی کنید).

 

23. New Old Stock

چه کسی می تواند در برابر یک عکس خوب سیاه و سفید مقاومت کند؟ مجموعه عکس های این وبسایت از آرشیو عمومی از طریق Flickr Commons (یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های اشتراک‌گذاری تصویر و ویدئو) تهیه شده است. طبق ادعای وبسایت، این عکسها فاقد هرگونه محدودیت کپی‌رایت هستند. استفاده از این تصاویر برای مواردی مانند وبلاگ ها بسیار مناسب هستند.

 

24. Pixabay

Pixabay منبعی از عکس های بسیار زیاد با کیفیت و تحت مجوزCreative Commons  است. Pixabay یک وبسایت تر و تمیز و قابل فهم است و به راحتی می توانید عکس های مناسب و مورد نظر خود را در آن جستجو کنید. از طریق نوار جستجو حتی میتوانید جستجوهای خود را با توجه به عواملی مانند نوع رسانه، رنگ و حداقل ابعاد فیلتر کنید. استفاده از تصاویر باکیفیت و مناسب می تواند طرح، مقاله، تبلیغات شما یا سایر موارد را شکل دهد. در این وبسایت هر عکسی را که نیاز دارید، میتوانید بیابید.

 

 

ارتباط با ما

تیم دوناک مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان میباشد.

تماس با ما
Logo

ما بر آنیم که آثار عکاسان ایرانی را به جهانیان نشان دهیم. دوناک فوتوگرافی در جهت معرفی هر چه بیشتر عکاسان آماتور و حرفه ای تلاش مینماید.

ارتباط با ما

دوناک همراه همیشگی شما

برای ارتباط با ما از راه های زیر اقدام نمایید:

  • ; ;