• مقالات
  • /
  • متفرقه
  • /
  • لوازم جانبی ضروری که هر عکاسی لازم است همراه داشته باشد!

لوازم جانبی ضروری که هر عکاسی لازم است همراه داشته باشد!


لوازم جانبی ضروری که هر عکاسی لازم است همراه داشته باشد

 

لوازم همراه یک عکاس همیشه شامل دوربین، لنز، باتری و کیف دوربین است. اما فکر کردن به اینکه در استودیو یا حتی در یک جاده ممکن است چه لوازمی دیگری لازم داشته باشید ضروری است. با همراه داشتن این لوازم جانبی مطمئن خواهید شد که چیزی از قلم نیفتاده است.


Neutral Gray Card یا کارت خاکستری

 

لوازم-جانبی-عکاسی

 

مهم نیست تا امروز چطور وایت بالانس دوربین خود را تنظیم کرده اید – به صورت اتوماتیک؟ با درجه کلوین یا تنگستن/فلش/نور روز؟ - اگر از کارت خاکستری استفاده کنید این کار به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد. استفاده از آن هم خیلی ساده است. کافی است کارت خاکستری را در صحنه زیر نور اصلی قرار دهید و عکس بگیرید. از این به بعد میتوانید با eyedropper-style white balance fix عکس های RAW را پردازش کنید. برای خرید کارت خاکستری گزینه های زیادی دارید. برای مثال QP card، Datacolor SpyderCHECKR و collapsible gray card که بسیار شبیه به یک رفلکتور قابل حمل است.


Emergency Charger یا پاوربانک

 

لوازم-جانبی-عکاسی

 

بله! شاید همیشه باتری های خود را شارژ نگه میدارید اما به یک حالت اورژانسی فکر کنید. پاوربانک های قابل حمل برای سفر بهترین انتخاب هستند (حتی بعضی از پاوربانک ها امکان شارژ شدن با انرژی خورشیدی را دارند!). یک پاوربانک امکان شارژ تلفن همراه، دوربین و تبلت را دارد. برای مثال اگر عکاسی خارج از شهر یا در کوهستان دارید به شما توصیه می کنیم که در اولین فرصت پاوربانک بخرید.


Pop-Up Reflector یا رفلکتور جمع شونده

 

لوازم-جانبی-عکاسی

 

گاهی اوقات تنها چیزی که برای نورپردازی نیاز دارید یک رفلکتور سفید یا نقره ای است. البته میدانید که حمل رفلکتورهای بزرگ چندان کاربردی به نظر نمیرسد و بیشتر مناسب کار در استودیو است. خوشبختانه طراحان این بار هم به کمک شما آمده اند و نتیجه چیزی نیست جز "رفلکتور جمع شونده". این رفلکتورها معمولا گرد هستند و از پارچه ای کشیده شده روی یک قاب ساخته شده اند که برای بسته شدن در هم پیچ میخورند. برای مثال یک رفلکتور با قطر حدود یک متر میتواند 10 سانتی متر فضا اشغال کند. به همین دلیل است که من همیشه یکی از آنها همراه خود دارم. یکی از بهترین انتخاب ها Westcott 6-in-1 Illuminator بوده که فقط با یک زیپ قابل جمع شدن است. این محصول عملا یک کیت استودیویی در ابعاد کوچک و قابل حمل است.


Orange Gel یا فیلتر ژلی نارنجی

 

لوازم-جانبی-عکاسی

 

من معمولا با نور فلش عکاسی می کنم. چه در استودیو و چه در حالت عادی، و به همین خاطر همیشه یک فیلتر ژلی نارنجی همراه دارم. یک قسمت 12 اینچی از آن کافی به نظر میرسد. من از نوع ¼ or ½ CTO (color temperature orange) آن استفاده می کنم تا باعث ایجاد تعادل در نور فلش دوربین شوم. به طور خلاصه این بهترین روش برای ایجاد تعادل در روشنایی تصویر است. بدون آن ممکن است نورهای نارنجی در عکس خود مشاهده کنید. گاهی هم ممکن است در فضای باز رنگ آبی بیشتری در تصاویر خود ببینید. برای حل کردن همه این مشکلات، فقط یک قطعه ژل نارنجی روی فلش خود بچسبانید. حالا تمام نورها متعادل به نظر میرسند.


Gaff Tape یا چسب گف

 

لوازم-جانبی-عکاسی

 

افراد عادی فکر میکنند که همه کاری با چسب نواری قابل انجام است. اما یک عکاس و متخصص میداند که بهترین راه حل Gaff Tape است. برای اطمینان نیاز به محکم کردن کابل ها دارید؟ Gaff Tape! نیاز دارید تا یک رفلکتور روی پایه نصب کنید؟ Gaff Tape! میخواهید به سوژه نشان دهید که در کجای صحنه بایستد؟ Gaff Tape! این محصول جادویی درست مثل چسب نواری است اما اثری از خود روی سطح به جا نمیگذارد. در ضمن به راحتی قابل جدا کردن بوده و بسیار محکم است. Gaff Tape میتواند در ایجاد سایه برای لنز یا حتی تعمیر کیف دوربین شما کاربرد داشته باشد. این چسب یک قهرمان واقعی است. دلیلی بهتر از این که یک حلقه از آن را همیشه همراه داشته باشید؟

 

 


 

ارتباط با ما

تیم دوناک مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان میباشد.

تماس با ما
Logo

ما بر آنیم که آثار عکاسان ایرانی را به جهانیان نشان دهیم. دوناک فوتوگرافی در جهت معرفی هر چه بیشتر عکاسان آماتور و حرفه ای تلاش مینماید.

ارتباط با ما

دوناک همراه همیشگی شما

برای ارتباط با ما از راه های زیر اقدام نمایید:

  • ; ;